Avtal & beställning

Uppdaterad 2023-01-04

Kundservicesystem 

I samband med att Svensk Däckåtervinning från 1 januari 2023 ansvarar, tillsammans med dynamiska samarbetspartners, för Sveriges däckåtervinning i egen regi,  har verksamheten upprättat ett kundservicesystem med en egen kundtjänstavdelning. Administrationen digitaliseras men kundtjänst finns tillgänglig för fortsatt hjälp via både telefon och mejl. 

Kontaktuppgifter: 

Kundtjänst öppettider: 

  • Måndag, onsdag och torsdag - 07.00-16:00 (stängt mellan 12:00-13:00). 
  • Tisdag och fredag - 07:00-14:30  (stängt mellan 12:00-13:00). 

 

Teckna avtal och beställ hämtning, i ett enda system 

Nytt hämtningsavtal

I samband med att Svensk Däckåtervinning (SDAB) från 1 januari 2023 ansvarar för Sveriges däckåtervinning har avtalen för hämtning av uttjänta däck uppdaterats. Det nya hämtningsavtalet tecknas via Svensk Däckåtervinnings nya applikation. Då avtalet uppdaterats och administrationen digitaliseras behöver både nya och gamla kunder registrera ett konto. Observera att det är firmatecknare som först måste fylla i avtal innan något hämtställe kan registreras. Svensk Däckåtervinnings kundtjänst skickar löpande ut inbjudan att teckna det nya avtalet via e-post, med bifogad länk för registrering. 

 

Däckupphämtningsapp 

När du är ansluten till Svensk Däckåtervinning kan du beställa hämtning av uttjänta däck via den nya applikationen. Den administrativa delen har digitaliserats i syfte att underlätta, effektivisera och optimera upphämtning av uttjänta däck, både som kund som chaufför. 

Relaterade länkar