Kundtjänst

Den 1 januari 2023 ansvarar Svensk Däckåtervinning, tillsammans med dynamiska samarbetspartners, för Sveriges däckåtervinning. I samband med det har verksamheten upprättat ett nytt kundservicesystem med en egen kundtjänstavdelning.  Svensk Däckåtervinning har utvecklat en tidsenlig applikation, tillgänglig både via mobil och dator,  i syfte att underlätta, effektivisera och optimera avtalsteckning och upphämtning av uttjänta däck, både som kund som chaufför. 

Kontakta kundtjänst 

  • Mejl: kundtjanst@sdab.se
  • Tel: 08-50 23 90 20

Kundtjänst öppettider:

  • Måndag, onsdag och torsdag - 07.00-16:00 (stängt mellan 12:00-13:00). 
  • Tisdag och fredag - 07:00-14:30  (stängt mellan 12:00-13:00). 

Anslut till Svensk Däckåtervinning via appen 

En förutsättning för upphämtning av däck är att man är ansluten till Svensk Däckåtervinning. I samband med övergången har hämtningsavtalet uppdaterats. Då avtalet uppdaterats och administrationen digitaliseras behöver både nya som gamla kunder registrera ett konto. Det innebär att om du redan var ansluten till SDAB behöver du bli det på nytt. Avtalstecknande hanteras i den nya applikationen och observera att det är formatecknare som först måste fylla i avtalet innan något hämtställe kan registreras. Kundtjänst godkänner avtalen löpande. 

Däckupphämtningsapp 

När du är ansluten till Svensk Däckåtervinning kan du beställa hämtning av uttjänta däck via den skräddarsydda applikationen, tillgänglig både via mobil och dator. 

Relaterade länkar